lördag 9 mars 2013

Fridfullt?

Igår kväll var Christian och badade tunna och jag hade "jag-bestämmer-själv-vad-jag-vill-hitta-på-kväll"  och vad gör jag?

Barnen fick pannkakor och sedan titta på en film och under tiden går jag rent
automatiskt  och röjer leksaker och småstäder. 

Sedan fram vid halv nio när barnen låg i sina sängar i väntan på sandmannen.  Så insåg jag att jag hade bett Christian att köpa en liten chokladbit när han åkte hem.  Trodde att han skulle komma hem med en daim eller snickers.  Men nej då.  200 gr schweizernöt.  200 gr!!

Och den hade jag tydligen nallat på under kvällen.

Halva är borta och jag har inte ens påbörjat min kväll i soffan..

Det blev till att ladda ner en film och ta 5 km på löpbandet och sedan soffan.

Nu såhär på morgonen har man hunnit med att plocka ner och vika in tvätten,  plocka ur diskmaskinen,  frukost och ytterligare 5 km på löpbandet.

Svettigt,  härligt.
Nu blir det dusch och sedan frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar