lördag 14 september 2013

Årets byrally

Då var årets byrally till ända och nu så här efteråt ser vi fram emot att träffa alla och några till nästa år igen.

En hel del planering går åt innan och det känns som vi hittat en bra dag, som kommer att vara den dagen varje år. Andra lördagen i september! Så Anders ANDRA LÖRDAGEN I SEPTEMBER!!!!

Byrally går till som så att vi är fem socknar som ordnar en tipspromenad i en slinga som man kan åka med bil. Självklart blir det ett stopp vid varje sockengård, där det finns en praktisk fråga och även något att fika/äta. Lunch erbjuds på ett ställe och de resterande har något annat gott. Förra året serverade vi nygräddad pizza (160 st pizzor skickade vi ut då) och i år skulle vi anta utmaningen att erbjuda tårtbuffé.

Hjälp, jag som inte ens kan baka

Jag hade även lite smått panik på fredagskvällen eftersom vi ännu inte hade löst den praktiska uppgiften, det vi hade tänkt blev inte så bra som jag ville. Så dags att surfa runt. Men till slut långt in på timmarna kom jag på det, så det tog jag tag i tidigt på morgonen. Klurigheter från mensa.se, inte helt uppskattat men alla gjorde ett försök.

När klockan slog 12 och starten öppnade, strömmade det in folk till oss och efter en timma så kände jag mig väldigt orolig att det här med tårtbuffé skulle bli en lika stort fiasko som jag är lång. Två timmar har starten öppet, sedan har man ytterligare tre timmar på sig att ta sig i mål. Man startar och slutar i samma sockengård och det spelar heller ingen roll i vilken av dessa fem man startar i. Vid två tiden slog det mig att folk var ju inte sugna på tårta kl tolv. Det var ju lunchdags då, för på eftermiddagen gjorde våra tårtor succé!

20 st tårtor gick åt och runt 90 st som fikade, det är ju helt otroligt!

Förra året startade 150 st och i år 173 personer!!!

Stort tack till alla som hjälp till att baka tårtor och även ett tack till alla som kommit och åkt runt på vår lilla tipspromenad. Hoppas vi syns nästa år igen!

Frågor och svar kommer att komma upp på vår hemsida, så småning om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar