söndag 15 april 2012

Utflykt och kalas

Igår började dagen ganska tidigt och höra sig iordning. Barnen skulle skjutsas till Vesene och jag skulle tillbaka till Broddarp igen innan klockan halv nio. Det gick fint, sedan rullade jag och Britta iväg till Hudene för att möta upp Camilla. Vi skulle överraska Lotta. Överraskad blev hon allt också.

Tåget vidare till Lidköping och smakfullt mässan. Såklart provsmakade vi ostar från Gäsene Mejeri. Dom är ju så krämiga och Smakrika. ;-)

Yngve och Ingegerd spred sin glädje, medans vi gick och provsmakade ostar, vin och massa annat gott från Italien, Spanien och Holland.

För min del gick det ner en hel del vatten från bubbelmaskinerna och kaffe från både kahls och lövbergs lila.
Mycket gott!

Efter denna trevliga utflykt tog jag en egen liten utflykt, som skapat en hel del huvudbry under denna dagen. Men sedan anslöt jag mig lagom tills maten vart färdig i ugnen hemma hos Britta.

Fylld fläskfilé, klyftpotatis, sås och sallad. Efter detta pannacotta...

Lagom sen kväll, blev tidig morgon istället för lång sovmorgon.

Lagom till dagens lunch som bjöds på i Vesene, firade vi mamma ihop med Tobias och Susanne.

Tack för kaffet och diskussionen Lella o Svenne!
Tack för hjälpen med barneb, maten och diskussionen mamma och pappa!
Tack Tobias och Susanne för att ni sprider glädje, skratt och värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar