lördag 5 maj 2012

Vilken fredag!

Undra varför jag nu helt plötsligt ligger en dag efter i bloggandet.

Gårdagen gick i ett.

Lugn och skön morgon tills jag hade hämtat tidningen och inser att barnen skulle varit väckta sedan en liten stund. Sen hamnade jag städandes av Olivers rum och så trampade klockan iväg lite till. Varken Oliver eller Towe var så sugna på att vakna...

Fixa gröten, få barnen att äta och Towe skulle äta SJÄLV. Ungefär vid den tiden brukar vi sitta i bilen.

Jajamän borsta tänderna, byte pyjamas på med alla kläder och redo för bilen.

Tjoho, hittar inte bilnyckeln...

Kommer på att den troligtvis sitter kvar i bilen sen kvällen innan. Jajamän, i med Towe och Oliver och min mat, blöjor och allt annat.

Sätter på ljuset på bilen och tänker:
Brukar det inte lysa starkare från instrumentpanelen? Jaja, det börjar ju ändå bli väldigt ljust på morgonen. Vrider om nyckeln, tyst
Vrider om nyckeln igen, tyst

Fan!

Radion har troligtvis tömt batteriet under natten.

Kommer på att Lella kanske kan börja 7 så då kan vi åka med henne, så får resten lösa sig sen.

Ringer hennes mobil, tuuut, tuuuut, tuuuut, anar oråd!!!!
Sen svarar Lella och under tiden att jag förklarar läget, tänker jag förlåt att jag väckte dig.

Men snälla Svenne kommer till min räddning och med glömda startkablar blev det...

Bilbyte.

Ut med barn, stolar, mat, blöjor och väskor. In med stolar, barn, blöjor och väskor. Hem igen med Svenne och mot dagis, sedan jobb

En kvart sen. Tycker det var starkt gjort.

Jobbet var annars ganska lugnt. Hämtning på dagis, mellanmål, träning och middag. Sedan blev det lyx för min del.

Vinkväll ( vatten för mig) hos Karolina med halva truppen av Mammagruppen. Trevlig kväll som gav skratt, tårar och nyenergi. Kanske ett och annat skvaller också ;-)

Maten och träningen dag 4/30 check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar