fredag 2 november 2012

Den tiden är nu.

Tydligen enligt många erfarna, som man stött på genom livet, 
har en sak gemensamt.

Visdom

Tyvärr så tar det ju olika lång tid,  för denna visdom att sjunka in i det sunda förnuftet.  
Visdomen ska klara av att passera många av mina olika "vakter"  för att till sist får tillgång till rummet.
  Där jag lagrar sunt förnuft-, jag vet att mamma/pappa/annan vuxen alltid har haft rätt- saker mm.
Denna process kan ta allt från bara någon minut till ett antal (tänk många) år.

Men det börjar smyga sig på, jag gillar att pyssla och ju mer man hittar, desto mer vill man pröva på.
Men eftersom jag inte har lagrat på mig så mycket saker, så har jag ju aldrig något att sätta tänderna i direkt. Utan då ska man gå och älta. Komma på mera saker mm.

Så nu har jag så många idèer och saker som jag vill få gjort att, att jag inte vet vart jag ska börja. 
Sen tror jag att mitt inte-samla-på-mig-begär grundar sig i att vi inte har några utrymme att samla på sig saker på. Just nu finns projekt allt ifrån silversmycken, dreja, sy på maskin, sticka, virka, skriva till pilla ihop några tavlor och starta ett på-landet-gym.

Problemet är att jag har varken...
* silvertråd
* keramikutrustning
*symaskin
* tygbitar
* nålar
* tråd
* garn
* stickor
* virknålar
* canvastavlor
* ladugård

Ja, ja mamma. Fnissa lagom!

Jag erkänner inte än!!!!
Men ibland kan vissa saker vara bra att spara...

KOM IHÅG!

Jag har inte erkänt!!!

och du, pappa. 
SCHHHHHhhh...

Så har ni något som bara ligger där till ingen nytta, så skulle jag vilja låna det lite 

*tittar oskyldigt ner i backen*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar