torsdag 3 oktober 2013

Helgen som gick, gick alltför snabbt

I lördags hann jag knappt inte påbörja det jag hade tänkt, jag råkade titta in i ett skåp, där vi sparar massa kvitton och sånt. Det är städat där nu....

Lagom till två skulle vi äta lunch hos pappa, den berömda vesenes nationalrätt, lika god och lättsam som alltid. På efterrätten hade vi alla tänkt, min tanke fanns på pollytårtan, pappa hade bakat en sockerkaka och brorsan hade varit på Jessies piece of cake. 

Sen jag vet inte men borde vi inte bara bränna TP? Det måste ju finnas något annat spel som kan vara roligt som INTE Christian vinner?!!

Tack pappa för en fantastisk eftermiddag/kväll. Du är bäst! Älskar dig!

Klockan hann bli väldigt mörkt ute innan det var dags att komma hem och krypa ner och jag vaknade tidigt denna söndagsmorgon. Fick ett ryck av att baka bröd sådär direkt. Det var längesedan, tre degar med frullebullar och en deg bagels. Nybakt och gott lagom till frukost.



Lagom efter frukost trillade det in mer äpplen, så det blev bara att ställa sig och göra mera äppledryck. 7kg äpplen senare gick vi ut! Höst, små kyligt i luften men ändå så härligt. Oliver och Towe krattade fram alla löven som gömt sig vid huset så Christian kunde klippa sönder dom med gräsklipparen, jag plockade ner studsmattan. Den hade inte slitits på allt för mycket denna sommaren, konstigt nog.


väl inne igen var det dags att mala alla äpplen och även lite rådjurskött, rastning av snabeldraken, oliver ville göra chokladbollar, så det fick han, återigen rastning av snabeldraken, sedan hade det varit tjuvar i kylskåpet, dels stod kylskåpsdörren öppen och dels fanns det spår på golvet, rastning av sopborsten, dags för middag och efterrätten-chokladbollar, öh rastning av snabeldraken, så han borde vara mätt för någon dag fram över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar