måndag 28 oktober 2013

Jag är så imponerad!

Oliver längtar och längtar tills den dagen han har lärt sig att läsa. För just den dagen har Christian lovat honom att dom ska gå ut i skogen och göra en pilbåge. Ensamma....

Idag är det ju ledigt från fritids och dagis och Oliver gick fram och tillbaka, fram och tillbaka. Sen kom han på att han kanske skulle lära sig läsa lite och frågade om han fick sitta med min telefon lite där jag har någon sån där stava-app. Tio minuter senare tyckte jag att det kanske är bättre om man lär sig från en bok istället. Men nja riktigt så med var han inte. Bland alla pysselböckerna så fanns Kråkes sifferbok. Den verkade ju skoj, så den slukade han med en gång.

Blir allt lite små imponerad på hur barn iallafall Oliver tänker, efter att man övat på att skriva 1:or skulle man ringa in allt som det fanns en av. Näsan, Blomman, trynet och bokstaven K var det första han ringade in, sedan kom han på Kråke och grisen och det andra.


Efter övningen av siffran 2, skulle han rita saker förutom ögon och fötter som man hade två stycken av.
Armar, axlar och öron var de tre första sakerna han kom att tänka på.


Efter siffran 6, så skulle han rita dit frukten som saknades men istället sa jag att han kunde skriva hur många som saknades. Jag tänkte ju mer på siffran eftersom det var det som han hade övat på. Men istället ljudade han fram och skrev svaren alldeles själv. Jag blev så himla imponerad av att han fixade detta alldeles själv och fina bokstäver var det ju också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar