måndag 20 januari 2014

När ska veckorna börja gå lika fort som helgen???

Helgen började en timma tidigare än tänkt i fredags. Uppdraget att fixa Towes ögonsalva skulle slutföras...
Men när man väl kom till apoteket var det fel och det behövdes skriva ut en ny salva. *suck* Jag var inte riktigt pigg på det men för att göra historien kort så lyckades dom få ner rätt recept från läkaren innan jag hade tröttnat och åkt hem igen. Väl hemma var jag hemma senare än om jag hade slutat i tid.

Fredagskvällen blev lugn och stillsam och att gå och lägga sig i tid behövde jag inte oroa mig om eftersom jag somnande i soffan. Helt slut och totalt tom i huvudet...

Upp och hoppa på lördagsmorgonen. Dags att hålla Lotta sällskap i butiken. Ett "litet" gäng skulle komma med tåg från Närke. Jag blev så imponerad av att en familj har lyckats knepa ihop denna resa. ( det var dock inte första utan 7 resan, de höll i på detta vis och många av dom hade varit med på alla) De "hyrade" ett tåg som körde dom från (efter vissa oturligheter) Laxå och sedan bar det av på en hemlig resa. Resenärerna hade endast fått några små ledtrådar och det verkade som att ingen hade lyckats komma på Gäsene Mejeri i alla fall. Men som sagt 93 personer!!!! steg glatt av vid stationen i Ljung, alla så otroligt glada och mysiga.

Efter denna lilla uppvärmning av dagen, blev det en tur till pappa, där vi fikade och sedan blev det familjemästerskapen i bowling, på Stures i Alingsås. Hur det gick för Christian är en historia för sig och det märkte vi av på söndagen också :-)

Men Stures imponerade tyvärr inte. Det var ganska trångt och mycket folk. Maten var smaklös. Jag åt en chili lax och det var som att äta en lax utan någon krydda alls. De friterade rotgrönsakerna var mörkt bruna/svarta och om man tog en på gaffel så hängde den likt en kokt spagetti och de två jag provade så gick det inte gissa vilken rotfrukt det var.

Söndagen avnjöts på Carolinas bröllop i Vara, det kommer bli ett fantastiskt bröllop i september mellan brorsan och Susanne. Med hungriga magar fick det bli ett stopp på Cafè Nordpolen och räkmackan satt där den skulle. Med mycket skratt sprang klockan iväg och söndagen hade helt plötsligt blivit till sen eftermiddagen.

Så nu sitter man här och det är bara en timma kvar innan arbetet drar igång och fel ska bli rätt och ekorrhjulet ska öka tempo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar