lördag 23 juni 2012

Midsommar


För att från början inte ha en enda sak planerat, till att få en så otroligt rolig dag.
Christian jobbade, så jag och barnen tog det bara lugnt.

Vid lunch firade vi till det med Våfflor.






Efter det bestämde jag och Oliver att vi skulle åka upp till Eriksberg och hembygdsföreningens firande.

Va folk det va, ja kanske inte riktigt som det ryktande Gropen i Dalarna och deras 15-30.000 personer, men för att vara här tycker jag att det var många. Vi började med tipspromenad och jag kände mig klubbad och funderade om jag kanske skulle börja ettan till hösten igen. Jag klarade inte ens av frågorna till Oliver!
Fiskdamm, fika och Oliver hade massor av kompisar från dagis och skolan att leka med. Sedan kommer han med en jättebukett med lupiner och säger:
- Mamma, jag har plockat blommor!
(han är vid detta tillfället den enda som plockat blommor och jag blir alldeles varm och glad, 
för detta fina han gjort)
- Va fint, tack!
- Dom är till farmor!
(tack, där sparkade någon undan benen på mig och jag blev helt plötsligt avis på Lella)


 


Sen när Christian kommit hem och vi var på väg att åka ner till Svenne och Lella. 
Då kom grannen och överraskade oss.
Nyplockade klackholmsgubbar är något utav det bästa. Speciellt på midsommarafton i den här värmen. 
Helt ärligt trodde vi inte att det fanns några mogna. Men vi har tydligen haft lite bra väder ändå.


Efter detta åkte vi ner då till Gläntan och umgicks. 
Tack så mycket för att vi fick komma!
Det kanske inte blev så lugnt och tyst som det hade blivit annars. 
Men jag hoppas det inte blev alltför tyst när vi åkte hem!
;-)







Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar