söndag 17 juni 2012

Vad händer sen?

Efter ett krafttag i förrådet hittade jag nu en ordning igen. Tyvärr slängdes kanske inte så mycket, men nästa gång så ;-)

Sen blev jag rastlös och bestämde mig för att ta familjen på en mysig utflykt. Tyvärr ändrades planerna på både det ena och det andra viset. Iväg kom vi men med lite omtumlande besked, kändes det inte riktigt lika skoj längre och på vägen till kom regnet.

Jag som hade planerat ett Jättemysigt besök på basta kvarn men kaffe och saft bland vattnet. Ja visst blev det bland vattnet. (regndropparna) Jag och Oliver lät Towe och Christian sitta kvar i bilen medans vi tittade på fiskarna och vattenfallen. Efter det gick vi och köpte med oss fika. Kaffetåren och kakorna åt vi på café Gläntan, där Lella var utbytt mot Kjelle. Men nu har hon allt en väl förtjänt semester!

Tyvärr har vi ju en lite kräsen son, så han tyckte inte om kakan. :-(

Tur att han fick äta en muffin (för första och SISTA gången i bilen), som han gillade. Smulorna som låg i bilen hade Hans och Greta kunnat använda till att bygga ett helt Vandrarhem, bredvid den elaka häxans gästgiveri.

Eftermiddagen bjöd på pannkakor och övernattande små barn. Oliver har besök i soffan av Elvira och Towe fick erbjuda sin säng till Fabian, så nu ligger hon verkligen som en prinsessa. Med händerna under huvudet och tar all plats hon kan i mitten av vår säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar