lördag 9 februari 2013

kalas kalas

Lördagen har gått åt till kalasande.
 I julas köpte jag mig en kalkon efter att vi haft ett litet inspirerande "pepptalk" i butiken.
Jag har ju insett att den, kalkonen alltså, var ju inget jag tog upp till en helt vanlig lördag. 5.5 kg det behövs ju några stycken för denna lilla måltid och jag som aldrig lagat till en kalkon innan. Kanske var dumt att ta det på en kalasdag just. Men back-upen fick vara Parkudden.

Något recept som passade mina idéer hittade jag ju inte heller. Så det fick bli improviserat.

Fyllning av tärnad formfranska, stekt i olivolja med bailikasmak, fräst bacon och lök, strimlade solrostorkade tomater, massor med örtpeppar. Hmm var det något mer???

Under skinnet la jag lite smör och soltorkade tomater


Jag vet att jag inte bundit den på ett snyggt sätt men det var inte helt lätt när jag hade mamma i telefonen i den andra handen.

Men den fick en fin färg.

Det blev även väldigt gott ihop med potatisgratäng, sås och en stor innehållsrik sallad.


Tack för alla fina presenter!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar