torsdag 12 juli 2012

Hur gick det där då, tycker du? ??

Nja det kunde gått smidigare, helt klart.

Efter en lugn och fridfull förmiddag, bestämde jag mig för att trä med barnen och åka och handla. Sagt och gjort, allt var lika lugnt i affären och i bilen.

Hemma sedan bestämde vi oss för att ta oss en liten fika...

Men av lukten att döma behövdes en liten snabb visit i badrummet med Towe.

Det ville INTE Towe...

Det ville jag.

Snabb som ögat var hon. Bara på den lilla korta microsekund som det tar att plocka fram några våtservetter, hann Towe lyfta upp rumpan och dra hela blöjan upp längs magen och där ville hon inte sedan ligga kvar. Utan började sig glatt runt och upp och iväg!  Men hon hann inte långt innan hon stoppades och in i duschen.

Illskrik! !!

Ut ville hon pigga jag trodde hon var klar. Med resultatet på handduken behövdes en lite mer noggrann tur till.

Så det fick bli en dusch för mig med och en Oliver som busade för fullt utanför, för att få Towe på humör.

Efteråt tittade Oliver på kaoset i badrummet och säger:
Va kläder ni haft på er!
Den här röran städar INTE jag!

Så nu såhär efteråt kanske det hade varit lugnast att vänta lite med blöjbytet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar