måndag 23 juli 2012

Utflykt

Ups va tokigt det blev idag.

Vi som bara skulle in med en lastbil till Falköping och eftersom vi rensade i garaget igår så fick vi allt svänga förbi tippen också.

Den råkade jag gå upp tidigt i morse. Då råkade mina fingrar sladda in på blocket.se,  då råkade dom tydligen skriva sulky och så råkade din hitta en bra till Towe. Hennes är lite trasig...

Mannen mina fingrar råkade också lägga ut lite saker på blocket. Det var ju inte helt meningen, eller så var det, det de va.

Sulkyn fanns i Lidköping och det är ju inte ifrån Falköping ;-)

Hoppsan hejsan så hade vi både åkt till Falköping och varit på tippen och på väg därifrån mot Lidköping.

Och hux flux låg där en sulky i bagaget.

Lunch på McD och sedan blev det tydligen vidare mot spiken.

Där hade jag nog inte innan, inget jag kände igen iallafall. Inte mycket folk utan mest blåsigt.  Där köpte vi glass och rökt sik. Efter det svängde vi förbi Läckö slott, men vi gick enbart runt utanför.

Väl hemma igen, såg jag att jag hade haft en spekulant på en av minna till salu ting.

Så det blev att ta kontakt där och medans jag gjorde köttbullar, lotsade Christian spekulanten in i skogen.

Så medans maten saknade såldes ett ting. Frågan är väl fortfarande;

Skulle den säljas???

Maten smakade underbart gott och kvällen blev kort.

Men så är det ju dock bara dag 1 på Christians semester.

Som han själv sa;
Nu är det natten,  imorgon är en annan dag.

Vankas äventyr? Utflykt? Eller bara vara?

Det kan bara morgondagen avgöra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar