fredag 10 augusti 2012

Inser att jag inte är den ultimata camparen...

Förmiddagen försvann i ett rasande tempo. Regnet öste ner men strax före lunch släpptes som sista dropparna nne från himlen. Självklart hoppade vi i skorna och gick ner till bryggan.

Fika eller lunch? ??
Det var frågan. Varken jag eller Christian är speciellt sugna på att äta lunch på restaurang med barnen. De andra som äter där önskar säkert lite lugn och  matro. MEN vi trotsade oss själva och hamnade på cajutan. En jättegod lunch intogs och även en lugn och trivsam stund,  både för oss och andra. Härligt!

Synd bara att det inte var dom sista dropparna som föll, för regnet öste ner på vägen hem. Dyblöta men ombytt kröp Tore ner under täcket och somnade som en stock.

Resten av familjen, även den ombytt, kröp upp i soffan till Ace Age 2.

Någon film senare hade det tydligen spruckit upp. Det märkte jag när jag gick ett var till toan, i skickad tröja.
Det är då jag märker det tydligt...

Har en tänt grillen, har flera tänt grillen.
Så fort solen visar sig,  SKA man tydligen sitta i solen och steka sig i bikini.

Ok,  tänker jag på tillbaka vägen.

Gått in byter om till linne, går ut och inser

Solen har gått i moln.
Länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar