söndag 12 augusti 2012

Vilken vecka att ha semester på



Helt plötsligt är allt dåligt och kyligt väder som bortblåst. Denna dagen har nog varit den varmaste hittills. Jag och Oliver gick ner till lekplatsen under tiden att Towe tog en middagslur. Ja vem vet,  kanske att Christian gjorde det med.
Väl förberedd genom att jag införskaffat mig krysstidning nummer 5 denna sommar.
oliver hittade en tjejkompis direkt. De är så kul att lyssna när barn leker. Dom körde rymdskepp, sen hade Oliver klättrat upp
i ett "utkikstorn" och av något anledning (som jag missade i mitt kryssande ) så lyfte tjejen upp rödmyror till Oliver.
- aj, den bet mig säger hon
- bet den dig? ? Undrar Oliver
- ja! !
- men varför lyfter du upp som till mig då!?!?
Ja, det kan man ju undra hihi
Innan vi gick hemåt hann tjejen till och skrapa sig.
Hon gjorde verkligen en riktig vurpa,  reste sig lunch med en blick som säger att det för tokigt ont men det är ju inte något jag känners mamma som sitter där. Men det ögonblicket försvann och underläppen började darra. Så vi hittade lite vatten och tvättade rent alla skrapmärken.
Undra egentligen när vi föräldrar/barn är redo att gå till lekplatsen själva. Personligen tycker jag nog att den ligger för långt bort och jag vill nog veta vad som händer där.
Towe börjar nne även att komma på hur man gör för att smita ifrån våra fina grindar. Det är dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar