tisdag 28 augusti 2012

Varm i hjärtat

Towe har inte alls varit på humör idag på eftermiddagen. Mest varit ledsen och mammig. Allra bäst har varit att kramas. Men maten måste ju göras och jag ropade på Oliver...

- Snälla hjärtat, kan inte du också lite med Towe medans jag fixar maten...
- Men mamma,  jag leker ju med mitt piratskepp. (Smålego)

Då tar Towe Olivers hand och leder iväg honom.

- Men Towe, vad vill du?  ( säger en mycket snäll och omtänksam storebror)

Towe leder in Oliver i lekrummet.

- Towe, vill du att jag ska hjälpa dig pussla eller?

Som säger sig ner,  Towe ska såklart sitta i knät och pussla. Tryggt, varmt och nära.

I morse fick jag även höra ordet gäcka. Vilket betyder väcka.

För vi skulle minsann väcka Oliver. Och när vi stod vid sängen säger Towe gäcka.   När jag frågade om vi skulle väcka Oliver svarade Towe aA .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar