torsdag 10 november 2011

Mörkrädd??

Inte jag inte.

Jag ogillar bara när jag hör saker när det är mörkt ute. Som nu en duns och det var INTE ute, utan inne.

Nä, det var inte Oliver som trilla ur soffan. För han hade omöjligt varit tyst efteråt. Bäst att gå en sväng.

Kollar bakom dörrar mm. Är allt som förut? Det är ju bara 30 minuter sedan jag gick runt och släckte.

Oliver sover som en stock I soffan. Allt är tyst och lugnt. Går tillbaka, hittar Christians ena träsko på golvet, den andra är på elementet. Det är ju där dom ska ligga, den hade alltså trillat ner. Det var säkert det jag hörde.

Men varför hade den trillat ner?

Tänk ändå vilken duns det blev av en liten träsko. Nej, bättre hade det varit om det hade varit en träsko av märket crocs. Christian säger ju ändå att det är hål i dessa skorna så han behöver nya. Blöt om fötterna är han ju när han kommer hem. Så vad hade ett eller flera hål i skorna spelat för roll...

Det var säkert något fysiskt som att värmen steg och gjorde skon i obalans med fullmånens bana mot Venus.
Därför trillade skon ner från elementet!

Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar