torsdag 10 november 2011

sjukstugan fortsätter

Jag är så led på detta snörvlande och hostande. Oliver är fortfaradne bitter och ledsen för att vi inte kunnat komma iväg på någon utflykt som jag lovade i måndags. Kvällens för oss inställda aktivitet gjorde inte saken bättre.

Ikväll är det bykamp. Broddarp utmanar Od och Alboga i frågesport och detta har Oliver sett fram emot men stora ögon men tyvärr så fick jag och barnen stanna hemma. Det var inte ett positivt besked att lämna till honom och vad ledsen han blev igen.

Men snabeldraken fick sig en oförberedd svängom när Christian åkt till bygårn. Snabledraken, den stackarn, hade en bulldozer jagandes i svansen hela tiden. Så den stackarn vågade aldrig stanna till. Bulldozern blev dock bra arg när snabeldraken fräste sin heta andedräkt på henne. Men det gick snabbt över till en tjuv och polis lek igen.

Nu väntas en gosefilt i soffan på mig.

I morgon ska jag brja sätta ihop mina blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar