onsdag 11 januari 2012

Räknar får...

Oliver kunde verkligen inte slappna av såpass att han kunde somna ikväll.
En saga, en till saga, samma saga igen och natti natti.

Tripp, tripp, tripp Christian följer med honom. Natti, natti...

En liten stund senare.
Tripp, tripp, tripp, jag följer med. Natti, natti...

Ett antal sådana vändor till.

Tripp, tripp, tripp. Ja, ja lägg dig här hos mig i soffan då. Men försök att sova, inte titta på tv. Mästerkockarna försöker göra en cupcake...

Vi vet och vi påpekar att blunda inte titta, vi vet också självklart att det inte går...

Mmm säger Oliver efter en stund, den var ju fin och tittar storögt (precis som han tänker att det där ska jag också göra när jag blir stor) på en fin rosa cupcake som en bär fram till tror det var Per.

Försök du att somna nu, Oliver vänder sig om och försöker. Leker lite med Sara och sin drake, som tydligen skyddar honom mot alla konstiga ljud.

Sedan säger Oliver:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, åttt...

-Oliver! Nu får du ge dig och försöka sova, säger Christian

- Men pappa, jag räknar ju får...

Japp och där brast det för både mig och Christian. Å Oliver fattade ju att det hela blev hur kul som helst och ÄNNU piggare...

1 kommentar:

  1. Är man en Einstein , så kan man det mesta: inte sova ,räkna får,läsa hur många sagor som helst,han är klyftig den lille, MYCKET lik farmor.... hehe

    SvaraRadera