söndag 25 december 2011

Även en juldag till ända.

Trodde ju dom sagt att man kunde fått en liten sovmorgon men icke. Oliver vaknade när Christian gick upp kvart i sju. Då var det dags, först ut var att fixa i batterier i roboten och kolls vilka finesser den hade. Dansa, gå, prata och skjuta iväg ringar. Jo man tackar =)

Efter detta var det dags styvrar bygga piratskeppet i lego. I sådana här stora projekt är jag inte pedagogisk. JAG BYGGER och Oliver tittar på, mest för att jag i detta fall insåg att deg kommer ta en väldans tid med alla dessa små delar. Det var en byggdas rekommenderad från 9 år. Hoppsan...men kul var den. Vi fick ta en liten rast och göra pannkakor till frukost när Towe vaknade. Annars satte vi sista biten när farfar Svenne knackade på dörren, lagom för egentligen enbart hämta Oliver. Jag hade ju planerat en promenad men det blev en biltur till Eivor. Hon skulle bjuda på en skinksmörgås såhär lagom till lunchen och de flesta av storfamiljen fanns där. Fast det fanns ju fler pålägg än skinka till smörgåsen t.ex. Jansson, köttbullar, prinskorv, bruna bönor, sill, rödbetssallad, ost mm. Eftersom vi troligtvis inte blev mätta så serverades ostkaka med sylt och grädde till efterrätt.

Jag hade vid detta tillfället vunnit över Towe och hon fick finna sig i att sova lite i mitt knä.

Sen behövdes ju lite kaffe, kaka och praliner eftersom vi säkert inte var helt riktigt mätta *uff*

Det var riktigt skönt att komma hem efter detta. Vi plockade med Christian hem, så det första han gjorde var ju att äta lite.

Oliver hade väntat och väntat. Äntligen skulle han och pappa bygga polislastbilen, även den i lego. Christian har en stor dunk mer tålamod än jag. Så där var det Oliver som byggde. Där pedagogen Christian säger: såklart Oliver ska bygga, det är ju hans.
Vilket ger mig ett skepp kommer lastat med dåligt samvete till mig.

Att bara glida ner i soffan och bara vara, var helt underbart. Kollade på Kokvinnorna igen. Ja, Oliver också och Towe med. Båda alldeles för trötta för att sova.

Men nu sover snart hela huset, i väntan på ett nytt möte med tomten i morgon. Då i Vesene. Men det kommer inte vara samma, det säger i alla fall Oliver.

Tänk inte en enda klicka ska ställas i morgon, det är ovanligt!
Så vad kommer väcka oss och när???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar