tisdag 27 december 2011

Nu är julen över

Igår var sista julfirandet. Det firades lugnt och stilla i Vesene ihop med min bror, hans sambo och hennes son.
Mamma hade lagat tre rätters kan man säga, där julbord stod på bordet son första rätt och där åt jag mig mätt. Att man aldrig lät sig. Farmor hade det ju likadant förr om åren och lika mätt efter förrätten var man.
Till huvudrätt var det kalkon, hasselbackspotatis och en jättegod sås. Behöver jag säga att jag var mätt?
Sedan som tur var kom tomten.
Vi behövde inte ha tänt någon lampa eftersom det lyste så i ögonen från Oliver och Max. Ja tomten stod mitt framför tomten så hon var inte direkt missnöjd hon heller.
Paketer delades ut och tomten fick en liten paus i sin nu övergående hektiska period.
Towe fick några dockor. Oliver och Max fick lego och en ficklampa var, Max hade ju fått trummor innan, så nu ska Oliver åka dit och spela med i Max band eftersom han fick en gitarr. Den har spelats med om och om igen idag. Till efterrätt hade mamma gjort en egen version av ostkaka och den var sååå god! Bitar av mandel och mycket mera smak, kunde inte blivit bättre.

Efter detta stillsamma öppnande var det dags för paketspelet!
Årets höjdpunkt ;-)
Alla har vi något vi jagar och i år jagades det. Christian jagade en Rammsteinmössa. Ja jösses, den som vet hur Christian reagerar i spel, kan lätt ana hur det var när han blev av med mössan...

Till slut när klockan ljöd satt vi där med en liten hög var, eller ja det var kanske merparten dom gick till Klackholmen i år.

Varför spelas inte detta spel en gång till per år?
En dag sådär när man bara träffas...

Idag däremot jag det varit latmasken som manglat hela familjen. Till slut tog vi tag i den och Det plockades i ordning här hemma och jag tog stora soppåsen och gick in i förrådet.

Så nu finns det faktiskt lite plats över i hyllorna. =)

Nu blir det till att börja ta tag i sitt liv igen. Jag vill inte vara kvar i denna hudkostymen, den passar mig inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar