lördag 25 juni 2011

Endast djuren va vakna...

... och jag och kära Lella som jag vet hade åkt och jobbat redan. Men jodå så att kl 7:15 tryckte spinningskorna på och cykeln väcktes till liv. En liten lätt cykeltur så här på morgonkvisten gjorde gott. Dock inte på alla ställen på kroppen. I mina fantasier hade jag tänkt ut en tur antingen mot Jäla, Skölvene eller Alboga... När vissa ställen på kroppen gjorde sig väl påminda insåg jag att en tur till Eriksbergs skola räckte gott, för att sedan ta mig hemåt igen.

Det kändes ganska tomt både på vägen och runt omkring. Annars brukar man ju alltid se någon bonde eller någon annan men fem kråkor, en räv och två tranor. Det var allt jag såg förutom ett stort antal kor...

Men precis innan jag klev innanför dörren åkte Kjelle förbi med mjölkebilen. Tur det finns några som börjar vakna till liv.

Igår fyllde ju Christian år och då fick han en liten sak som jag börjat plocka ner i delar. Tyvärr får jag nog fråga om en ny, för jag kommer aldrig kunna laga den :-s
Att jag ska kunna lyckas med den. Är en stor vill:ja! Tänk om jag kunde "se" en egen variant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar