torsdag 23 juni 2011

Här kommer herr gurka...

Bland alla mina vill:jor finns även att jag ska slipa och måla om våra köksmöbler och få lite glans på golvet i köket...

Så igår blev tre av fyra köksstolar färdiga. Nu är dom vita och fina och ser faktiskt riktigt fräscha ut. Fattas bara nya stolsdynor också, dom är säkert inte bytta på 14 år...
Kan vara dags nu.

När ändå köksbordet står i garaget och stolarna i stora hallen, så passade jag på när Oliver var på dagis att flytta ut vitrinskåpet och där i tomheten insåg jag att...

...Vi har ett ganska stort kök iallafall, fast det känns väldigt litet och trångt när möblerna kommer in. Men fram med snabeldraken och på med dansskorna. Här dansade vi loss i en jitterbugg sedan ett snabbt byte av danspartner till en vandrande pinne som efterlämnade sig ett ångade snigelspår i tangon.

Vilken tur att Towe behövde sova och jag fick lägga mig på sängen och läsa lite medans spåren torkade in i köksgolvet och tonerna av vår skönsång ebbade ut. Men nu en stund senare har jag ett lager vax på golvet också som ska torka in.

Problemet är bara att jag är hungrig och maten finns ju i kylskåpet... *morr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar