tisdag 21 juni 2011

Tankar på ett nytt...

Varför kan jag aldrig somna om?

O hade drömt och kom in och hämtade mig  klockan kvart över ett... tillbaka till mitt nu inte så varma täcke igen klockan två.
Lyssnar... T andas... Lyssnar igen... C andas... tungt och djupt. Dom sover så gott. Det vill jag också göra! Känner mig lite avis. Tänker... Om bara alla dessa tankar släpper kanske jag kan somna igen. Enda gången jag somnar om fort är när O kommer tillbaka. Det gör han inte. O har också somnat...Hmm C pratar i sömnen, snart dax för honom att gå upp, det vill säga klockan är snart fyra. Åhh varför somnar jag inte???

Jag vill också sova. Det är förresten mycket jag vill! Störst inom mina vill:jor är nog att kunna få bli en förebild för många. Men hur gör man det när man just nu inte ens klarar av att forma till sin egen lerklump till något vackert. Känner mig lite misslyckad där. Förra gången var det ju så lätt. Jag vill inte känna mig tung med ömma fötter och pirrande vader. Jag vill dansa som en fjäder i sommarvinden (läs sommarregnet) Jag trivs verkligen inte i den kroppskostym jag nu har hamnat i. Vem bytte ut mig väldigt gamla mot den jag har nu? Det var elakt gjort att göra det när jag inte såg...

Jag vill... det är det mina tankar handlar om. Det finns som sagt många vill:jor. Det ska bara finnas tid till att fixa allt det där som jag vill.

Vill:ja 1    Kan jag bara inte  somna om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar