fredag 24 juni 2011

Jag är inte mörkrädd...

Men i natt vaknade Oliver och iom att jag lagt ut ett nytt lager med vax på köksgolvet, så stod han vid toaletten och ropade på mig. Snabbt hos honom och tillbaka till hans säng. Där han får ett utbrott om att han visst ska få sova i soffan. Men nej kanske natten till i morgon. Tillbaka till mitt eget varma täcke. 

Snart kom Oliver igen, denna gången stannar han inte förräns utanför vårt sovrum. Han har verkligen rädsla i ögonen, där han säger mamma, va golvet torrt nu? Visst det var ju ingen fara jag gick ju på det innan.
Tillbaka igen till Olivers säng, han lägger sig ner och vips så sätter han sig upp och ger i från sig ett högt riktigt konstigt ljud. Hörde du mamma? Vem kunde missa det... Det lät så innan med, det är någon här... Under hela tiden släpper han inte blicken från dörren som leder från sitt rum och ut i korridoren. Jag inser att för att få honom lugn är det lika bra att han får sova i våran säng. Så vi går tillbaka. Med påföljden att jag ligger vaken och lyssnar... (för det är väl ingen här...)

Efter någon minut sätter sig Oliver upp igen och säger vad är det för skugga? vilken då underar jag. Den som är i dörren såklart. Men det är ingen skugga där... Det tog ett tag att somna om, vilket gjorde att jag inte var så pigg när Christians klocka ringde vid 4 och han försov sig till kl 6...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar