fredag 14 oktober 2011

Ja ja optikern idag


Så har jag väl då äntligen tagit mig i kragen. Christian har lätt tjatat ett år på att jag borde gå till optikern.

Så nu var det dags.

Det känns ju lite sådär när optikern frågar
- kör du bil?
- öhh, jaa blir mitt lite fnittrande svar samtidigt som jag undrar lite varför. Så dåligt ser jag ju ändå inte!

Undersökningen fortsätter och till slut får jag min dom.

Inga endast läsglasögon, utan använda hela tiden glasögon.

Hade jag använt mina gamla som jag aldrig kom överrens med, så hade min skärpa i synen varit bättre. Men nu får jag " träna" upp det istället.

Jag har ett större brytningsfel på höger öga, därför har jag hela tiden suttit snett (och kisande) när man kollar på tex tv:n. Så då har jag låtit vänster öga anstränga sig mer...

Till sist avslutar hon med
- Jag hade inte låtit mina barn åka med dig.

Men!!! Så dåligt ser jag ju inte...
Jag ser ju vad som är väg och skog och då vidare. Va fasen man vet ju vad som står på skyltarna ;-)

Så nu blir helgens problem att välja







Tycker favoriten byts ut varje gång. Så det blir till att hoppas på att bli helt feberfri så man kan få några utomstående kommentarer.

- Tillagat av Carin

1 kommentar:

  1. det kanske inte alls är någon skog där du tror dig se den/e

    SvaraRadera