torsdag 27 oktober 2011

Sjukstuga


Sjukstugan utökades med att Towe blev väldigt snorig igår kväll.
Så hon har inte velat sova. Christian var uppe med henne först,
så jag hann kanske sova en timma max två. Sen bytte vi.

Lillstrumpan somnade gott kvart i fyra.
 Innan dess hade hon bara små slumrat i mitt knä, sittandes mage mot mage, kind mot kind.

Klockan fyra hade jag bäddat ner mig själv och samtidigt som jag fluffigt drar täcket över huvudet, kommer en hostande Oliver.

Så nu sitter vi här och jag har dragit den ena trollformlen efter den andra så att bacillerna ska ha flyttat härifrån om några timmar.

Klockan närmar sig fem med stora kliv och Christians klocka står på sju.
Men nu vaknar Towe.

Jag längtar efter min säng...

- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar