måndag 17 oktober 2011

Recovery

Dessa två dagar har jag ägnat åt att försöka bli frisk MEN jag säger inget än.

*viskar* Fast idag har jag varit helt feberfri =)

Igår blev det en tur till Falköping igen, för att hämta penicillinet annars blev det soffan. Helt totalt energilös.

Christian tog med sig barnen och åkte på kalas. Vad tyst det blev. Men så skönt att bara få vara en stund. Jag och min frossa...

Senare på kvällen kom Hanna med "en liten bit tårta"
Hmm jag undrar just hur en stor bit ser ut eftersom jag sa att jag kunde ta en liten bit och fick en halv tårta.

Tack snälla Hanna, den var riktigt god!

Idag blev det stort uppdrag.
Oliver skulle till tandläkaren och jag vet inte riktigt vilket jag var mest nervös för att han inte sitter still och gapar eller att höra att vi inte skulle borsta dom tillräckligt bra.

Som tur var, var det tydligen min lyckodag. Oliver satt och gapade som en den prins han alltid är och gapade jajamän det gjorde han. Inga hål och allt var bra. Sådär då kunde jag börja andas igen.

På vägen hem sitter Oliver tyst längen längen i bilen. (Tack Kjelle, för lånet av bilen)
Till slut säger han
- Mamma, du vet det där dom penslade på mina tänder.
- Mmm, vad är det med det?
- Jag har tagit bort det nu
- Jaså ??
- Mmm, med tungan
- Vad smakade det då?
- Citron
- Varför tog du bort det då?
- Jag vill väl inte ha citron där hur länge som helst.

Tack Lella, för att Towe fick vara hos dig under tiden och tack för din åsikt om glasögonen.

Lagom till eftermiddagsfikat kom mamma och pappa och provsmakade på tårtan och tyckte till om glasögonen. Tack för eran åsikt.

Alla som sett dom olika alternativen i verkligheten har sagt samma par. Det tycker jag är lite lustigt.

Undra om jag ska våga beställa.


- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar