torsdag 27 oktober 2011

Sjukdomar och presenter


Oliver är hostig :-(

Han som sett fram emot att åka på stort updrag ihop med pappa idag (onsdag) men helst skulle både jag och Christian att han är inne och kurerar sig, så hostan inte blir värre. Oliver har väntat och väntat, haft nedräkning, frågat varje dag om det inte är dags snart. Så det blir ingen lätt match att försöka få honom att stanna hemma. Jag försökte med att vi kunde åka till shell och hyra Peter Pan, filmtoppens absoluta vinnare enligt honom. Men nej, det kan vi göra en annan dag. Chrsitan försökte med att han kunde få åka med i mjölkbilen nästa torsdag och hämta mjölk istället. Men det kunde han ju göra då också.

Så på eftermiddagen var det en lycklig Oliver som inväntade pappas telefonsamtal, som säger att han är på gång nu. Även väntandes på att åka och hyra Peter Pan en annan dag och väntandes på att nästa torsdag få åka med i mjölkbilen.

Ni som tror att han kommer att glömma detta, ni kommer att ha fel. Oliver har stenkoll!

Under tiden att Christian och Oliver var på väg mot destination Götene, så passade jag och Towe på att skaffa tingen till min mosters present. Moster som för övrigt fyller 65 år på fredag, så då väntas det lite kalasande och jag hoppas, hoppas, hoppas att Oliver är frisk då. Annars blir helgen så lång om vi inte kan hitta på något när Christian är borta.

Väl uppe i Våthult styrdes audin mot vänster och presenten var så gott som klar i mitt huvud. I Skölvene gjordes dock en försiktig 360 för då hade jag kommit på andra tankar och audin sniffade upp vägen mot stan, som Christian hade sagt...

Men vid snipebro så hade jag funderat igen och audin styrdes mot Herrljunga. Vilken härlig omväg! Borde lyssnat på en bok istället för att ändrat mig så många gånger...

Molins garden och Susannes mysiga butik. Va mycket saker jag skulle vilja ha!
Tur att jag inte fått så mycket mer pengar av Fk än att det räckte till mina glasögon...

Men där hittade jag ett mycket förhoppningsvis passande ting, som nu ska pysslas om lite.  Vet inte riktigt hur jag ska slå in allt, men det ska nog lösa sig. Oliver får väl rita lite...

Jag hade som vanligt tänkt att jag skulle hinna med så mycket under tiden att gossarna var borta. Men när jag packat upp allt, visade det sig att dom bara var en halvtimma bort.

1 kommentar:

  1. Då är vi en till som är HOSTIG,dääppt i näsan och ögon, men inte har jag nån kind, mage att ligga på inte...skämt åt sidor, hoppas dom piggnar på sig dom små liven, det är sååå döötråkigt att va förkyld. Pussåkram

    SvaraRadera