lördag 29 oktober 2011

Operation på Snabeldraken

Jösses va glad snabeldraken blev.

Jag trodde inte riktigt att han skulle hitta takten till rammstein, men det var snarare jag som gjorde ett antal stegfel så att snabeldraken puffade eldsflammor på mina hälar hela tiden.

Vid ett tillfälle fick vi till och med agera kirurger, på senare tid nu när Towe börjat äta smörgås så får ju snabeldraken rätt mycket mat. Ja även ganska mycket sten efter fröken klåfingers pillerill på en glasvas med sten och ljus i. Så halvvägs in i dansen kved Draken till och det fick bli glasögon på. Men efter en mindre magsäcksoperation där vi fick gå in och ersätta den gamla magsäcken med en ny i textil. så kvicknade Draken till och snabelns effekt var inte längre lika tjock och tät, som Towes näsa utan nu så fick man slita loss snabeln från golvet genom att kittla honom lite längs ryggraden. Så att han var tvungen till att andas lite vanligt också.

Men nu när allt är färdigt. Så var det nog tur att det var dags för mellanmål, för då kom jag på att jag glömde skotta in energi i min egen mage förut, så nu sitter man här med dunkade huvudvärk.
 Men nu har även jag ätit. =)

Dessvärre har redan en tornado hunnit dra fram över leksakslådan i vardagsrummet och spridit ut ALLA sakerna överallt *suck* och Towe åt smörgås till mellanmål. Så drakens dans ser bara ut som en dröm jag haft. *dubbelsuck*
,
Detta evighetsjobb!
// Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar