lördag 1 oktober 2011

Underbara lördag!


Morgonen anlände tidigt på klackholmen 2. Så det var väl inget att tveka på utan att åka iväg och vara på jobbet 5:15. Ganska mörkt var det där men Rammstein höll mig sällskap tills Lotta kom.

Bussen anlände klockan 8 och sedan var det bara att duka upp igen inför kommande buss på måndag morgon klockan 8, så är det färdigt för dom.

Sedan blev det att åka till Vesene och försöka få med sig barnen hem. Men som vanligt vill inte Oliver åka i från sin morfar.

Tack mamma och pappa för hjälpen!,


Efter en liten mysstund vid tv:n, satte vi oss och byddge och lekte med legot. Tänk att det alltid är lika roligt att bygga med lego. Synd att vi inte har så mycket bara. Men tomten kanske kan komma med mer. Oliver såg en polislastbil och en polisstation i lego som han tyckte att tomten kunde komma med.



Towe fick nöja sig med att tugga på en lastpall eller på traktorn. Hon var som en magnet på legot hela tiden, den lilla busfian.


När Christian kom hem bestämde vi oss för att grilla, det är ju otroligt skönt höstväder ute. Så det var att ragga upp lite limousinhamburgare och flytta fram grillen igen.


 
Towe tyckte det tog alldeles för lång tid...

Maten åt vi motvilligt inne eftersom jag hade packat ihop trädgårdsmöblerna nästan lite för bra i hörnet på altanen. Det hade nog tagit längre tid att ta fram dom än äta upp allt.

Men va gott det var. Idag saknade jag faktiskt potatismoset till. Har slarvat med maten idag, så det har smugit sig på ett sug i kroppen. Men än har jag lyckats hålla emot. Även om jag flera gånger varit inne på www.giviktkoll.se för att se om det finns något som man kunde göra. Men samtidigt är jag rädd för att OM jag ger med mig idag, så kanske suget finns där i mmorgon igen. Så det är lika bra att låta bli.

Det fick bli en kopp fint expressokaffe istället. ;-) Det är ju nästan samma sak :-(


- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar