söndag 18 september 2011

Efterlyses

Ett starkt pigg-upp-med-massa-energi-piller eller en hel natt eller helst två med djup sömn och lång sovmorgon.

Skulle kanske även kunna behöva en hel grusgrop full med extra minne.

Att hålla i vällingburken när man egentligen ska lägga i kaffepulver i bryggaren händer inte varje dag men dock någon gång i veckan.

Men som i tex fredags kommer hem från Herrljunga, har varit och handlat med Towe. Packar ur bilen och ställer allt innanför dörren.

Towe är hungrig, fixar mat till henne. Kommer på att det verkligen måste städas. Det har ju inte direkt prioriterats när man inte får sova.

Kommer på att jag faktiskt varit och handlat....

Hmm lika bra att städa ur skafferiet.

Towe röjer runt i det mesta hon kan få tag i, där ligger teckningar i vitrinskåpet. Dom ska ju inte vara där utan i Olivers rum.

I hallen står kassarna, just det!
Har ju handlat...

Missar ändå ta med mig en kasse tillbaka till köket. Jag röjer ju...

I köket finns ju skafferiet, måste fortsätta städa där.

När jag gått förbi kassarna i hallen tre gånger lyckas jag få med en till köket.

När skafferiet och vitrinskåpet är klart är det kylskåpets tur.

Flera gånger hinner jag tänka
Men Carin, skärp dig för fan. Du har handlat!!!

Det tog någon timma att få in varorna. Tur att jag inte hade några frys varor... Fast det tänkte jag faktiskt på varenda gång jag såg kassarna. Så nåt hade jag ju i huvudet.

Och städat blev det ju också. Överallt!

Jag blir riktigt rädd för mitt eget minne!



- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar