torsdag 22 september 2011

Mamma är lik sin mamma.

Ja vem har inte tänkt tanken...

Alla, skulle jag tro.
Jag har även tänkt...
Nej! Jag ska inte bli allt för lik i allt och speciellt inte till hennes sopsorteringsmani...

Men idag hände det som inte riktigt egentligen fick hända.

I vår "tvättstuga" så har alla returer legat och skräpat tills man bär ut dom i garaget i väntan på sopbilen. Däremot har miljöfarligt avfall legat på den diskbänken tills vi åkt till Falköping med det
och det är inte direkt ofta. Men vi har heller inte haft direkt mycket.

Men idag fick jag araben på denna röriga bänk. Städade bort alltihop.
Som tur var, var inte Christian hemma, så han har inte sett hur mycket jag slängt.

Nej mamma, det var inte det miljöfarliga jag slängde... ;-)

Nej, nu har det farliga också åkt ut i garaget. Nu svider det lite att erkänna att det till och med ligger i olika påsar. Batterier i en, lampor i en och till sist en blandad. Den tycker jag om!

Chrstian fick sig ett väldigt gott skratt idag, när grodan hoppade ur min mun och talade om vad jag gjort. Men han tyckte iallafall att det blev rent och snyggt på diskbänken.
Rackarns vore väl annars när den är tom!

Snälla Tobias skratta inte du också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar