måndag 19 september 2011

Lars Winnerbäck

Ligger här och försöker slappna av. Lyssnar... Vad är det som låter?

Det låter som någon studsar en kula i golvet. Va är det?
Tvättmaskinen är inte på, ahh det är bara Towe som andas.

Skönt, då kan jag försöka koppla av igen. Inte helt lätt. Har precis kommit hem från Göteborg. Har fått se Lars Winnerbäck, en artist jag faktiskt inte har lyssnat så mycket på. Men nu fick jag chansen, positivt att det vara på konserthuset. Alltså ingen trängsel och även helt tyst, förutom det vanliga klappet mm.
Med tyst menar jag då fylla och stoj som det kan bli annars.

Kändes riktigt bra att bara kunna få lyssna.

Jag blev då imponerad av tjejen som spelade trummor att jag bara tittade på henne. Att kunna spela en typ av marakkas i ens handen, slå på en Tamburin med andra och då inte i samma takt. Men att även hålla foten igång på cymbalen i en tredje takt. Det är imponerande.

Tack Anders för att jag fick följa med!

Regnar gjorde det kraftigt i Göteborg, så det var bara att krypa ner här under täcket med underställ på. För jag fryser!



- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar