måndag 5 september 2011

Piroger

Usch vilket tråkigt väder, men ändå tycker jag att det är skönt. Nu kan man hitta på saker inne och jag har massvis att göra.

Oliver och Christian satte sig och börja pärla, Towe lekte med sina saker så jag tänkte passa på att göra lite piroger.

Att göra piroger innebär att man behöver kavla... Alla som känner mig vet att jag har sämre tålamod med en kavel än vad jag har i minigolf och det brukar sluta med att man kan mäta mitt muttrande på richterskalan.

När jag muttrande kavlat ut några stackars saker som mer ser ut som bananer än piroger, så tittar jag på degen, tittar på köttfärssåsen, tittar på degen, tittar på sophinken, tänker att det går att frysa köttfärssåsen. Då hör jag Christian säga med väldigt pedagogisk röst

- men Oliver man måste lära sig ha lite tålamod, annars blir man ju inte klar med någonting.

* suck * kunde han inte väntat 5 minuter med dessa ord???

Jaha ja det är bara att inse att jag fick kavla lite till. Iallafall tre till. Sen kom jag på lösningen!!!




Lösningen blev några pirogen, köttfärssåsen i frysen och frallor av resten.




Lätt-som-en-plätt-lösning

- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar