fredag 2 september 2011

Utbildning i ostfabriken...

Jodå!
Det här med att pröva på golf, det har jag gjort nu. Så det kan jag stryka från min att göra lista.

Ok att skicka ut bollen ut i det fria, så den slapp ligga i en maskin och vänta på att någon ska komma och vilja ha den och slå den gul och blå. Stackarn har väl inte gjort något dumt. Nej jag kan klappa till den lite försiktigt, så att det knappt känns.
Det kan jag göra.

Förvisso tycker jag att dom kunde klippt gräset på vänstersidan så jag kunde sett vart den landade någonstans. Dom stackars bollarna som ens fick känna fri fart och vara omslutna av luft. För många av dom slickade gräs!

Sen kom Linn med en felvänd klubba som jag prövade och med mitt vänstergrepp på hennes högerklubba. Fasiken då slank ju bollen iväg som en astronaut i sin raket på väg mot saturnus. Bollen landade visserligen lika snabbt som att raketen fått magsyra och fått uppkastning redan innan speakern hunnit räkna ner till noll. Men frihet fick mina bollar.

Puttningen gick kanske sådär. Det räcker väl med att säga 27 av 45 så vet ni som vet vad jag pratar om. Hade jag fått välja hade jag stått kvar vid min hink och min gräsfyrkant i mitt lilla bås och sett mina bollar gapa efter frihet!

Efter denna lilla upplevelse blev det en promenad med fnitter och EN burk cider som delades systerligt töser emellan till trollabo kvarn och en grillbuffe och det var gott med mat.

Det blev nog mer i proportionerna lite mat och MYCKET fnitter/skratt. Jösses va det var behövligt. Både från min sida och från andra sidan. Här skulle jag kunna lägga in ett vackert kort på Lotta men för "husfridens" skull får det bli på min tallrik...







Mycket gott, väldigt mätt och väldigt skrattnödig. Det är livet, så underbart skönt att bara får vara sådär.

Det hade man varit även om man bara druckit kolsyrat vatten hela kvällen. Kolsyran gör ju att det bubblar i näsan så man blir fnittrig!

Det är av egen erfarenhet !!!
Det är säkert!

Många djupa diskussioner hanns också med typ som vad klockan är, bilmärken, ostlager, romsås mm

Sen det viktigaste av allt att jag fick med två vänner på en mysgrej senare.
Tack ni vet vilka ni är!


- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar