torsdag 15 september 2011

Månen lyser fint på nätterna

Jag tror helt klart att jag ska knäcka extra som nattuggla.
Men jag gillar inte kryp och möss óch annat sånt där.

Inatt ville inte skruttan sova. Hon vaknade lagom strax före ett.
Så inatt skulle man haft stegräknare. För sitta still gick inte.
Men vi har småtittat på slutet av bonde söker fru, lie to me, boston legal.
Sen bytte vi tv. Mest för att jag inte ville att Christian skulle behöva vakna hela tiden när hon blir sådär vrålilsk. Tyvärr var det allt som oftast, speciellt om jag råkade sätta mig ner.
Dumma mig. Undra vad jag tänkte på. Oliver hade kommit in till oss vid halv tolv så vid den lilla tv:n kunde hon få va hur arg hon ville utan att väcka någon.

Där tittade vi på planet 51 men där slocknade vi i hela 30 minuter. Så skönt men det hade gärna fått vara ett par timmar till. Lite efter kl 4 kom Christian med en mugg kaffe, tror aldrig kaffe har smakat så bra som just då.

När han åkt och jobbat gick vi tillbaka till vardagsrummet istället. Fick in vagnen men det var absolut inte kul, några minuter funkade väl men inte direkt länge. Oprah på tv:n med en intervju med Michael Douglas och Nikes grundare...

Klockan 6 gick det inte längre, då hade hon skrikit och skrikit sen Christian åkte och vi har absolut inte kunnat stå still ens för att titta på månen, tända lampor och det gick absolut inte gå in i ett rum som var mörkt. Men klockan 6 somnade hon, äntligen skulle jag också få sova lite.

Det var bara det att klockan 7 vaknade Oliver och ville ha frukost. Han förstod att mamma ville sova lite så han kunde göra frukosten själv. Men tyvärr är han för liten för att koka gröt själv, så det var bara att gå upp. Men när frukostgröten, smörgåsen och mjölken stod vid tv:n, bled det on demand på Pippi och jag visste att jag kommer få sova en stund till...

Jösses det känns som jag redan gått en mil idag, öm i fötterna och jag är en smula trött i huvudet av allt skrik som varit i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar