fredag 12 augusti 2011

Gäsene mejeri, Grebbestad och Sten Sture banan...

Måndag morgon,  jag och Towe rymmer hemifrån långt innan pojkarna hemma har öppnat upp ögonen. Dags att busa med Lotta på mejeriet lite. Beställa hem lite grejer och allmänt bara få vara lite. På vägen hem fick vi allt ringa hem och väcka pojkarna så frukosten kunde vara klar...

Lagom till lunch tog vi en tur till Grebbestad igen. Vädret var härligt och solen lyste och himlen var blå. På bara dessa dagar vi varit hemma märkte vi en stor skillnad på hur fort det mörknade på kvällarna.

Det var inte överdrivet mycket folk men ändå betydligt mycket mer än vad vi räknat med. Christian och Oliver badade i havet igen. Jag erbjöd mig att passa Towe på land ;-)
Det blev ett par promenader på bryggan och allmänt bara slapp.... Kvällarna när barnen somnat var det dags för monopol. Ja inte vann jag kvällen efter heller och inte igår när jag utmanade chrsitan när vi kommit hem. Fattar inte vad jag gör för fel!!!

I torsdag tog vi en tur till Fjällbacka för att köpa en glass till Oliver. Fasrmor har introducerat honom i Calippons värld och allt är numera Calippa. Fast han gillar den bara när den är smält och inte så kall. Skulle ju lika gärna kunna erbjuda honom en burk cola...





Jag coh Chrisitan fick även träffa på Sten Sture banan. Oliver berättade för oss att han har en liten person inne i hans hjärna som säger till honom att inte lyssna på sina föräldrar. Så med gripklon och mina hemliga agenter (japp, dom var med i Grebbestad) så kunde vi plocka ut Sten Sture banan ur öronen och Oliver skulle nu kunna lyssna igen. Tyvärr hoppade nog Sten Sture banan tillbaka igen, sen Oliver och vi andra på att för varje gång han lyssnar så skulle Sten Sture banan bli mindre. Så nu hoppas vi på att vi ska kunna utrota honom, så vi kan hitta på en massa bus.

På vägen hem fick vi ta svängen om mejeriet igen. Lotta och Eivors frysar skrek av hunger. Så vi fick hjälpa dom lite på traven med lite räkor. Med lite kom-ihåg från Christian och Lotta så fick jag även med mig lite priser till ett lotteri som Broddarps byförening ska ha på grillfesten fredag kväll.
Helt dagblind... Tyckte ju att det var länge kvar dit. Hoppsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar