fredag 12 augusti 2011

Helena + Kristian = WOW


Jag är riktigt imponerad.

Att Helena är duktig på att spela tvärflöjt, det visste jag redan. Detta då med Kristian (Helenas sambo)  med sitt marimba. Ja, jag var nog inte ensam om att åka till Molla kyrka och inte veta vad det är för något. Kanske inte jättemycket folk i kyrkan men ändå rätt ok. 

Marimba är ett slaginstrument, med träplattor som sitter ovanför rör som ger ett resonansljud när man slår på den med pinnar med bomullsklumpar på. Ursäkta uttrycket men man kan gjämföra det med stora tops.

Jag förstår Kristians djupa koncentration för jag hade slagit knut på pinnar, armar och fingrar. Men vilken härlig kombination, helt fantastiskt! Uppskattade verkligen att man fick reda på lite bakgrund till styckena dom spelade, känns som det gjorde det lite mer levande.

Jag hade ett lyckorus när jag åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar