tisdag 16 augusti 2011

Hit och dit

Att ha en liten fixardag, såhär på en måndag. Känns precis som en söndag.

Åka till Falköping och slänga lite batterier, pa:s för att jag lite priser, coop bygg för att byta ett lysrör, swedol för att hitta en utelampa till garage, cheapy för att hitta en utelampa till garaget.
Nähä till en annan elaffär, lunchstängt. Ner till stan och en annan elaffär. Sådär ja. Axel & Ebba nästa mål, hitta billiga bröllopskläder fort med tre otåliga personer i bilen. Det gick och jag tror att det gick rätt så fort.

Hemma igen. Bad Christian släppa av mig några km hemifrån så jag kunde gå. Underbart! Måste komma ut på lite promenader igen.

Hemma väntade en underbar och mycket enkel broccolisoppa.

Sedan ett stort röj i huset. Plocka hit och plocka dit och plocka bort. Tänk att man kan flytta på saker i evighet ändå ligger dom i vägen.

När man precis har städat av allt. Ja då är det dags att börja laga mat i köket igen. Sjömansbiff med potatis. Blåbärspaj med turkisk youghurt blandad med vanilj och honung till filmen. Som för övrigt var kommisarie späck. Visst var den kul men den var nog lite för rolig för mig.


- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar