lördag 27 augusti 2011

Jorå så att


Glassen tog jag upp och ställde på ikea katalogen.  Kändes nästan lite för bra för att vara jag.
Kaffe, glass och ikeakatalogen. Det har nog faktiskt aldrig hänt...

Det hände inte igår heller. När oliver somnat blev det så tyst att jag hörde hur blommorna skrek av törst. Dessa behövde min tid bättre än ikea. Sedan fastnade jag i Falköpings tidningen istället. Sen tittade jag på klockan. Snart halv tio.

Nää fasen jag går och lägger mig och tar med ikea dit, men i sovrummet var det ju alldeles mörkt och jag ville ju inte väcka min prins och prinsessa som sov så gott. Det fick bli natten för mig med.

Oliver vaknade i natt av att ha jätteont i halsen, så det fick bli lite honungsvatten där. Han hade jättemånga kul kommentarer i natt som jag tyvärr inte kommer ihåg allt. Stackarns var så trött. Men det var mycket om att en klocka aldrig ville sluta ringa, tror det var kyrkklockan han drömde om. Den ringde ju ganska länge när vi fixade upp tältet igår.


Så nu så här efteråt var det riktigt skönt att gå och lägga sig tidigt, jag hade ju gärna sovit lite till. Men både vågen, kroppen och jag mådde bättre utav att inte äta glass igår kväll. Den hade jag förresten glömt att ställa in i frysen igen. Så den behöver jag aldrig fundera mer på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar