lördag 13 augusti 2011

Grillfest


Igår var det grillfest i Broddarpsgården och många av byborna samlas.

Jag och Christian betämde oss för att ta varsin vagn och promenera ner. Det var riktigt skönt att gå. Sådär lagom och Oliver hade djupa diskussioner hela vägen ner och utbrister när vi kommer ner. Här var det minsann en riktigt grillfest. tydligen berodde det på att det var häftig grill och massa folk.

Oliver fann sig direkt och sprang och lekte med gungorna men den ville inte leka med honom.
Resultat: Oliver fick gungan mot läppen och det blev lite blod och några tårar sen var det fullt med bensin i benen igen.

Enligt mig perfekt kryddad karré, god potatissallad, sallad, tomat, gurka och Ewa-Maries bästa tilltuggsbröd. (långpannebröd med tomat och feta ost och i någon annan var det oliver) Det är så gott ihop med grillat! Allt var jättegott. Kaffe och en god kaka. Sällskapet var också mycket trevligt.

Det är kul att se att så många kommer och det känns som alla hade trevligt med mycket prat och skratt. Jag vet att vi hade funderingar på att ha någon form av trubadur men av egen synpunkt både före och efter så tycker jag verkligen inte att det behövs. Ibland blir sånt bara jobbigt att man inte kan prata utan att det kanske är för högt. Samtidigt som kvällen kanske hade hållt på längre. Men för mig räckte det med en lagom stund.

Towe var väldigt trött vid 22- tiden och behövde gå hem och Oliver ville också gå hem. det började skymma och bli kallt. Visst hade vi tänkt på både ficklampa och reflexväst och tröjor.Oliver var förste lysa-på-vägen-polisen och han och Christian höll djupa diskussioner om vilken ljus på himlen som var Mars och hur det kommer sig att månen lyser och en massa annat. Under vägens gång hem frös  Oliver mera så han fick ta min tröja. Jag hade som tur va en till. Men Towe var övertrött och skulle bäras. Ilsken som ett bi var hon i vagnen. Så det var bara att bära. Oliver frös ändå och var ritkgit trött. Så honom fick vi kura ihiop så mycket som möjligt i sulkyn. Nnär det var knappt 1 km kvar hem slocknade Towe. Då med min andra tröja, jag får säga att det liiiiite kallt att gå ute med bara armar, jag som är så lättfrusen. Så det var riktigt varmt och skönt när man kom innanför dörren och Christian gick och bäddade ner oliver och jag bäddade ner Towe. Så varmt och gött inne och mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar