måndag 4 juli 2011

En bra start på veckan

Dagen har bjudit på många mysiga stunder. Jag och Oliver bestämde oss för att åka till biblioteket för att låna lite böcker och towe följde snällt med. Oliver hittade snabbt fem stycken böcker men mina som jag ville läsa var utlånade, så vi får väl göra ett nytt besök snart igen. Blir väl lagom att byta Olivers böcker då. Denna gången blev det mycket dinosaurier i böckerna. Förra gången bl.a. karius och baktus och någon sifferbok som var kul. Jag älskar verligen att läsa böcker för Oliver och speciellt om dom går på rim.

Jag och Christian har lyssnat igenom Viveca Stens fyra böcker om morden i Sandhamn medans jag paralell läst Kristina Appelqvist första bok. Så nu har jag bokat hennes andra bok och även Camilla Läckbergs bok. Den kommer visserligen inte ut förräns i september men jag hinner väl med någon annan innan dess.

Har fullt sjå med att kolla upp så man får böckerna i rätt ordning. Gillar inte att läsa "serieböcker" i oordning även om det är avslutande fall.

Efter detta åkte Oliver med Christian i mjölkbilen till Götene för att lossa grädde. Jag hade massa planer för min lilla egentid med Towe. Långpromenad! Så lång blev den kanske inte men ner till verkstan, där Svenne bjöd in på kaffe och hux flux så blev det lite mindre Carin som gick därifrån. Iallafall om man ser frisyrmässigt sett. Tack Lella, du är en ängel!

Snabb promenad blandad med jogging resterande väg hem och sedan var det bara att hämta Oliver igen. Så var det med den långpromenaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar