onsdag 27 juli 2011

Mystik i Broddarp!

Jg tog med mig Oliver för att åka och handla lite snabbt och på vägen hem kollade vi till VÅRT svampställe. Vi har tittat på några svampar länge men dom har behövt växa till sig lite men idag var dom BORTA!!! Vem har tagit VÅRA svampar????

Oliver som nästintill alltid leker polis och pratar i sin låtsas komradio. Tog snabbt upp handen mot munnen
-19 13 kom. Någon har tagit våra svampar, skriker han i bilen

Jag var inte sen och hängde på. Vi satt i bilen och diskuterade som två poliser gör. Vem har tagit våran svamp! Sen när vi svänger upp hemåt, så har Per släppt ut korna på vägen. Tydligen hagbyte på gång. När vi väntat en stund så beslutade poliserna att vi får nog ta och åka en annan väg hem.

Tuuuut - tuuuut lät det i bilenoch Oliver tittade på mig med blicken vad gör du mamma. Sen bara han skrattade.

När vi kom ner mot verkstan funderade Oliver på om inte Johan hade kunnat ta dom. Han hade ju iallafall varit i verkstan innan.

Under resterande resa hem kom jag fram till att Svamptjuven måste ha släppt ut korna på vägen för att ha fått ett försprång till polisen . Oliver instämde...

ungefär vid Öna ringde min hemliga agenttelefon och jag fick meddelande att det var fler poliser på gång.

Oliver skrattar så tårarna rinner.
-Mamma du pratar med en isskrapa!
-Det gör jag inte alls! Det är en hemlig agenttelefon. Men det vet inte du!!!
- Nähä

Hemma fortsätter spåren, svamptjuvn har släppt ut korna på vägen så att poliserna är tvungna att åka en annan väg. Så att tjuven hinner före och gömma sina svampar. Hemma låg en grön cykel slängd på gräsmattan och hjälmen vid sidan om. Alltså är tjuven och cykelägaren samma person.

HA där har vi honom sa jag och tänkte mest på att den gröna cykeln är ju Olivers.
- Ja där har vi pappa, säger Oliver.

Inne tar vi in Christian till förhör vid köksbordet, men han säger bara att han har satt svamparna mellan tårna och där hittade vi ju inga. Så förhören får fortsätta i morgon.

Men när Oliver är nattade med ännu en bamsebok idag så kommer han springandes och säger
-Mamma det var faktiskt en isskrapa, så de så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar