torsdag 14 juli 2011

I sagornas värld...


... förmiddagen skulle ägnas åt en liten kort promenad, för att plocka lite smultron. Det jag inte visste var att jag då hade fått med mig råttkungen och hans spira, som hade tusen miljoner vakter med sig. Det kändes tryggt att ha så många vakter runt omkring sig. För då kan ju ingenting hända oss. Inte ens korna vågade komma nära för då skulle råttkungen göra dom osynliga med sin spira och sitt magiska abra kadabra. Det var knappt att jag själv vågade säga emot råttkungen.




Man fick verligen se upp, för råttkungen råkade säga fel abra kadabra och spiran blev en motorsåg. Vilket råttkungen tyckte va väldigt bra, eftersom det var alldels för många höga trän i skogen.
Så med jämna mellanrum lät det timmer och man fick helt enkelt se upp,
så man inte hamnade under ett träd.

Under hemmarschen hade råttkungen full sjå med att få alla sina vakter på rätt sida vägen. Dom var tydligen inte så vana med det här med höger och vänster. Men i rättan tid fick vi ordnat upp armén, det kom ju en bil!

Ingela kom åkandes och då bestämde råttkungen att Erik gärna fick komma hem till oss och leka. Det blev snabbmarsch hem. Efter en snabb pannkaka, så kom han äntligen! Två riktiga bustroll leker för fullt, båda som poliser och jägare mm...



Towe däremot ligger och fantiserar vidare på golvet i vardagsrummet. Inte för att hon ligger still men det märks när bustrollen springer till henne med jämna mellanrum, att hon gärna hade varit med...




själv får jag väl hitta på något med mina smultron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar