lördag 9 juli 2011

God morgon mamma!


Vaknar med ett ryck av att Oliver klättrar upp i sängen.
God morogn mamma, det har varit morgon jätte jätte jätte länge nu!
Känner inte alls för att vakna, jag är fortfarande så trött att jag knappt för upp rullgardinerna framför ögonen. Kom och lägg dig här under täcket och gosa (säger jag till Oliver med en stor förhoppning om att han ska somna om) Problemet blev ju bara att han la sig bredvid Towes säng och började goseprata med henne. Så hon också vaknade. Det var ju bara att lyfta upp en ilsken Towe som kört fast i sängen på tväran med fötterna ute genom spjälorna.

Så med två klarvakna och busiga barn i sängen tittar jag på klockan 5:45
AHHHH!!! klockan var alltså en bra bit innan halv sex när Oliver kom in och tyckte det var morgon!
*suck* Han som ändå inte somnade förrän kl 21:30 igår. Så blev det med min sovmorgon...

Men nu har vi istället hunnit äta frukost, hälla upp jordgubbssaften så att den silas, provat göra två satser med jordgubbsorbet, gjort en marackas, plockat in ny tvätt i garderoberna och hängt upp en ny maskin.

Vad ska jag göra nu???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar