fredag 8 juli 2011

Kunde inte låta bli att baka....


Började denna ljuvliga dag med att rensa stuprännorna och kände mig riktigt huslig (för första gången denna dag) sedan tänkte jag och Towe gå till Christian i verkstan. Samtidigt som jag kom på att det fanns löjligt många smultron i vägkanten som bara skrek på oss att vi skulle plocka dom sist vi var ute och gick.

 Sagt och gjort... På med volymen i öronen och Björn Granath som berättar för mig om Allan Karlsson 100-åriga liv. Den är ju faktiskt lite komisk och väldigt intressant. Allting går så mycket enklare när man kan trolla sig in i ljudböckernas värld. Det blev faktiskt ganska mycket smultron. det är ju inte så att dom tar mycket plats i en burk precis...
Att plocka bär gjorde att jag kände mig huslig för andra gången





Med en skål med smultron kunde jag inte låta bli att baka lite muffins. Tre plåtar blev det, hoppsan! Huslig för tredje gången...




och när jag ändå var ingång blev det en sats med flädersaft till (fjärde gången) efter saften blev det maskin byte i tvätthögen och inplockning i garderoberna med det som var torrt (femte gången) och dra på trissor det blev en jitterbugg med snabeldraken ochså (sjätte gången)

Ja jösses i min lilla låda och dagen är inte slut än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar