fredag 15 juli 2011

Kära månen!


Jag vet att du gillar att hålla Oliver vaken om nätterna, när du är som fullast!
Men att först väcka honom, genom att han drömmer om Scooby-doo och månmoster. Som endast kunde besegras med råttkungens spira (som jag glömt i garaget) och guld runt sängen, vilket vi heller inte hade lagt ut...
Så när jag äntligen fått honom att somna om. Så är jag klarvaken och har snöat in på julsånger.
Det är inte kul.

Efter två timmars nynnande på blinka lilla stjärna, midnatt råder, hej tomtegubbar,
ja, se det snöar och så vidare, vaknar Towe.

Jag och Towe är helt överrens om att hon har hittat sina fötter för någon vecka sedan och dom är väldigt kul att leka med. Men vi är inte helt överrens om att hon ska leka med dom mitt i natten!
 Klarvaken, pigg men lite gnällig. Troligtvis tänderna som fortfarande säger ifrån. När hon inser att fötterna sitter fast och hon har sparkat mig ett antal gånger. För snäll som jag va la jag henne bredvid mig, för jag trodde hon skulle somna om fortare då. Istället för att ligga och klättra på spjälorna runt runt i sängen. Då inser hon att bredvid henne ligger ju Theo (speldoselejonet) Honom kan man ju dra i, så att han börjar spela. Det gör hon... Hon håller stenhårt i Theos armar men inte låter han. Hon drar så hårt att hon tappar taget och höger handen slår mig varje gång rakt i ansiktet. Hon är smart och byter grepp, arm och ben. Inget ljud. ytterligare ett slag i ansiktet...
Efter många försök drar jag upp Theo åt henne. Visar att det är svansen man ska dra i. Då bryter världens skratt anfall ut. Tydligen var det detta hon väntat på...

Hon somnade två timmar innan Christians larm gick igång och då vaknade hon igen. Samma procedur igen, somnar om vid halv sex-sex i morse. Oliver vaknar på ett "fantastiskt" humör kl kvart över sju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar