måndag 25 juli 2011

Flipperspel

Vid kvart i ett i natt kom Oliver, mörkrädd ...

Efter att följt med honom varje dag, ungefär samma tid, orkade jag inte i natt. Han fick ligga hos oss. Towe låg och bökade runt också, så jag hade ändå inte kunnat lämna henne utan att väcka Christian. Oliver hann precis somna när Christian börjar skratta med kommentaren: ja j...ar det var det roligaste. Sen fortsätter han sova. Towe ligger fortfarande och tar på sig täcket, sparkar av, letar efter nappen, som man får ge henne, hon drar i bäddmadrassen. Men sover. Oliver ligger heller inte still, samma där. Av med täcket, vända på sig. Det är som ett flipperspel, vem som vänder, mummlar, grejar. Man vet inte vems tur det är härnäst.

Åhh jag vill sova. Inte bli pigg.

Christian fortsätta mumla och skratta. Klockan går. Tydligen har min hjärna mycket att tänka på, för tänker det gör den hela tiden.

Jag är pigg. Jag måste sova!

Tankar om vad vi måste köpa innan vi åker till Grebbestad, byrallyt som inte har skänkts många tankar borde ju varit under kontroll men det är det inte.

Jag ger upp!

Jag går upp och gör Christians smörgåsar, hämtar Oliver täcke och lägger mig på soffan. Towe mummlar, får gå dit igen. Tittar på klockan för 64 gången 3:46. Snart ska Christian gå upp. Ingen ide att somna innan hans klocka ringt. 4:00 äntligen ringer den. Strax efter Christian gått upp och gått in i sovrummet för tredje gången somnar jag.

Känner mig sådär pigg när Towe och Oliver vaknar kl 7...

- Tillagat av Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar