tisdag 19 juli 2011

Picknick nästan i det gröna...



Idag hade vi först planerat att åka till Borås zoo, så vid sju i morse gjorde jag pasta o kycklingsallad.
Men intresset från Oliver avtog och fram på förmiddagen fick vi åka på uppdrag till mejeriet.
Christian hade duschat i vassle och tyckte att det vore skönt med lite nya torra kläder och på Gäsene mejeri finns det inte bara en massa god ost, som kan provsmakas utan även glass. Förvisso så kunde vi ju inte provsmaka den ;-) men väl köpa med oss lite till besöket i Vesene. Köpte även med oss den nya ostkorv. Ett nytt samarbete med attorp och Leif Mannerström. Denna ska smakas ikväll...

Jag hade lovat Oliver att vi skulle äta lunch på något kul ställe, så när det började regna i Vesene fick jag ta hjälp av min hjärncell. Ni som för övrigt sett/tagit mina kom-ihåg-vad-du-gör-för-bövelen-celler. Jag kräver att ni lämnar tillbaka dom. Igår glömde jag av att jag kokade ris och kom på det när jag kände odören...
Lunchen fick istället för bokskogen eller fluxfallet avnjutas i en koja på vår altan. Precis lagom och vi satt oss började det till och med regna. Ganska mysigt faktiskt. Towe som brukar sitta litelitelitelitelite still när man ger henne mat, hade väldigt mycket att titta på.

Märks det att hon ätit morot? och att hon använt sitt täcke som servett?



Och om man tittar noga syns hennes två små tänder bland all morot



Till och med Oliver blev nöjd löver kojan men satt sedan och frös och ville ha både gosetröja och täcke. Så var det med det. Både varmare, mindre flugor och renare att sitta inne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar